donderdag 21 november 2013

Evacuatie

De voorbije dagen was het een beetje wisselvallig en af en toe was er een matige zandstorm.


Vandaag viel er echter ook regen uit de lucht. Voor de meesten onder u, zeker voor al wie in België woont, is dit in geen geval iets bijzonders, regen in de Emiraten is nogal uitzonderlijk. De huizen en de afwatering in de straten is dan ook niet echt voorzien op regenweer. Als er een regenbui losbarst -ik spreek niet over tropische regenval, maar gewoon over een goede bui zoals het in België wel enkele uren na elkaar kan regenen- dan regent het in heel wat huizen binnen, valt de electriciteit uit en staan de straten onmiddellijk blank.
Bij de eerste druppels van de dag kreeg ik deze mail van de school:
‘BREAKING NEWS: En raison des orages et selon l'ordre du KHDA (de locale onderwijs-inspectie), l'établissement va fermer ses portes au plus vite possible. Le Lycée est en train de contacter les familles pour organiser le départ des élèves.
Alle scholen in het land werden vandaag geëvacueerd, ik denk dat de inspectie een lang weekend wou;  want eerlijk gezegd was deze maatregel compleet belachelijk. Er vielen -met uitzondering van op enkele plaatsen in het land waar er een kleine bui overviel- slechts enkele dikke druppels uit de lucht.
Enkele regendruppels later stonden al mijn kinderen weer voor de deur en gingen we samen op stoffenjacht.
Een vuilvangmat dat kent men hier niet, dus om natte voeten in de winkel te vermijden, leggen Tahir en alle andere winkeliers in de straat, een lapke stof op de grond om de voeten af te vegen! En ... dat voelt wat fout voor een stoffenverslaafd iemand als mezelf.



Het feit dat ik vandaag bij mijn favoriete stoffenwinkel, Tahir, binnenging is goed nieuws me dunkt voor iedereen die op een naaipost zit te wachten!

5 opmerkingen:

  1. Wat zou ik graag eens tussen Tahirs stofkes neuzen!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou al blij zijn met zijn matten....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha!!! Wat leuk voor de kindertjes zeg, 5 druppels en vrijaf! Wahahahaa!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaloers op jouw Tahirs... Ik zou daar graag eens wat stofjes komen spotten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou daar toch ook mijn voeten niet kunnen aan vegen hoor. Zo grappig, evacuatie omdat het regent..

    BeantwoordenVerwijderen