woensdag 13 maart 2013

Elisanna bekeert me

Alhoewel het de laatste tijd precies tassen regent op mijn blog, ben ik eigenlijk niet echt een tassen-fan. Al ruim 3 jaar gebruik ik dezelfde handtas en toen die er echt wel schandalig begon uit te zien, kocht ik gewoon dezelfde in een ander kleur.
Maar ... de prachtige voorbeelden op haar blog, maken zelfs een 'anti-tasser' als mezelf hebberig! 
Er werd een voorraadje tassen gestikt om kadootjes in te verpakken. 


De Chinese stof ligt al een jaar in de kast op een leuk project te wachten en ik vond ze voor deze tas heel geschikt.



De tassen zijn niet omkeerbaar omdat de stof al heel druk is en moeilijk te combineren met andere stof. De voering werd gemaakt uit gebroken witte ikea-katoen.  
Aangezien we de stof in een waaier aan kleuren in de stoffenkast hebben liggen, werden er tassen gemaakt in verschillende kleuren.


Haar patroon met uitleg is zeer gebruiksvriendelijk, zelfs voor de beginnende naaister is deze tas zeker haalbaar.

 

15 opmerkingen:

  1. prachtige stofjes! En dat bolletjeslint gebruiken als paspel op tasjes! Weer een tof ideetje opgedaan. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooie tasjes ...waar haal je die leuke bolletjes die ertussen zitten?
    grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is 'pompom lint' en dat heb ik hier lokaal in een Indisch winkeltje gekocht, maar je kan dat ook gemakkelijk online vinden (pompom trim, pompom lace of gewoon pompom lint).

      Verwijderen
  3. Wat een zalige kleurtjes! Die stofjes zijn zo vrolijk dat ik spontaan begin te lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. maar zeg zo'n schoontjes! echt, die kleuren knallen van het scherm!
    en dat pompomlint ertussen, dat ga ik onthouden, leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt zomerse tassen! En blijkbaar gaat het vlotjes want het zijn er direct al zovele...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar wil je toch zelf ook eentje van houden! Heel geslaagd allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Perfecte stofjes voor zo'n tassen! En jouw pompomlint in de plaats van paspel: fijne variatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoontjes, die tassen! Als de goesting naar meer nu nog niet is aangewakkerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende tassen, helemaal mijn ding, helemaal mijn kleuren. Waar haal je de stoffen vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie tassen maarrrr die stoffen zijn super,
    wauw heel mooi idd. waar komen die vandaan???

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen