vrijdag 31 mei 2013

Nog meer kaptruien

De zomervakantie brengen we naar goede gewoonte door in België en daar hoort voor elk van de kinderen een kaptrui bij. De trui van Felix kregen jullie al te zien.
Ondertussen hebben ook de meisjes hun eigen versie. 


Net zoals bij de trui voor Felix gebruikten we het patroon uit Stof voor Durf-het-Zelvers waarbij we het voorpand doormidden knipten. Ook aan de kap werd een kleine verandering aangebracht, kwestie van bij wind of koud weer de voorzijde van de hals van de kinderen wat af te beschermen.



Om scenes als deze te vermijden, werden de stoffen door de dames zelf uitgezocht!
Moeke diende enkel alweer op zoek te gaan naar omkeerbare ritsen in de goede kleur. Ik weet al dat die op de lokale markt niet beschikbaar zijn, dus zocht ik mijn heil online. Ook daar is het aanbod heel beperkt en toffe kleuren vind je al helemaal niet. Tot ik deze site vond, met ritsen allerhande op bestelling. Na het invullen van alle details kwam de prijs te voorschijn. Ik kan je zeggen dat ik soms gekke ‘naai aankopen’ doe, maar deze keer bleef ik gelukkig bij mijn volle verstand want 10,75 US$ voor 1 rits zonder verzendkosten dat vond ook ik er toch wel over. De volledig omkeerbare truien hebben dus een gewone nylon deelbare rits.



De meisjes zijn helemaal klaar voor onze zomer in België en kijken al uit naar wat frisser weer.




Buitenstof Louka: Aangekocht bij De Stoffenkamer
Buitenstof Jade: Blauwe viooltjesstof van Znok, ik denk dat die werd aangekocht bij Vermiljoenshop
Binnenstof: Aangekocht in Ajman op Bengali Market

14 opmerkingen:

  1. Zeer geslaagd! En ze zien er heel blij uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, mooi gedaan ! En superleuke foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, toeval: ik heb hier vandaag ook diep in de kasten zitten neuzen op zoek naar lange broeken en truien voor in de valies naar België volgende week. Maar eerlijk, ik hoop dat we daar toch ook wat zon te zien krijgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo gezellig, zo'n kaptrui. Heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi gemaakt!

    http://liesellove.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap! Is dat veel aanpassing, die rits? Ik vind het patroon van de kaptrui echt mooi, maar een trui met een rits is toch gemakkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh, wat een toffe truien. En omkeerbaar is toch altijd net dat ietsje meer.
    Dat is iets voor de herfst, dan moet ik maar eens een keertje uitdokteren hoe ik een (dubbelzijdige) rits er inzet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooi! De truien en je blije dochters in de truien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! En met de rits is het superhandig! Maar ik hoop toch dat je ze niet te veel zal moeten bovenhalen, dan misschien enkel voor een frissere zomeravond want voor de rest moet en zal de zon schijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pas ontdekt, je blog!! En dan nog héél ver van dat belgenlandje, zeker de moeite om te volgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Net je blogt ontdekt en dan nog ver weg van het belgenlandje!! De moeite om te volgen!!

    BeantwoordenVerwijderen