maandag 9 februari 2015

Vergeten Parels #6

Toen schreef ik er al over, het jaarlijkse rugbyfeest in Dubai. Wat ik nog niet liet weten is dat daar ook een soort weddenschap aan vasthing.  Mijn teamgenoten komen van landen met klinkende rugbynamen als AustraliĆ«, Nieuw-Zeeland, Engeland, Schotland, USA, Canada,... Net voor het tornooi bleken er van al deze landen supporters-jumpsuits beschikbaar in de kleuren van de respectievelijke landen. Nu moet ik toegeven dat ik in een lichtelijk jaloerse bui liet weten dat het jumpsuit van deze vervente supporter van het Belgische team -dat het bovendien alweer uitstekend deed op de 7s anno 2014- er beter ging uitzien dan deze beschikbaar in de ‘rugbyshop’. Mijn teamgenoten laten iets wat wordt gezegd nooit zomaar voorbijgaan, dus daags voor de aanvang van de 7s werd er gevraagd naar mijn Belgisch Jumpsuit!
Het idee zat al in mijn hoofd maar moest nog geknipt en genaaid worden.
Een vluggertje en een fotosessie daarvoor was geen tijd.
Dus dag 1 dit weekend, toen we op een korte woestijntrip gingen, besloot ik eindelijk foto’s van het pak te maken.


Belgiƫ ten top!
Waalse Haan aan de ene kant.



Vlaamse Leeuw aan de andere kant.



Gelukkig weet niemand hier iets af van communautaire kwesties dus geen gezaag of mottige opmerkingen en de Belgische Rugbyspelers waren al lang blij dat er toch iemand voor hen aan de zijlijn stond.

De stof vond ik op Bangali Market te Ajman. Altijd een plezier om daar te winkelen. De man meet een meter stof door zijn twee armen volledig te spreiden, maar hij lijkt wel een reus dus elke keer twee meter stof voor de prijs van 1. Bovendien was een meter slechts 3AED ofte 0.6€. De stof moest wel eerst eens grondig gewassen worden maar voor de rest prima kwaliteit voor een weddenschap!


Zand is altijd de uitgelezen plek om gek te doen.


Ook familikiekjes in een zanderige omgeving doen het altijd goed.


Iemand stuurde me deze foto van tijdens de rugby 7s 2014. Niet echt een mooie pose maar wel bewijs dat de jumpsuit echt werd gedragen!


Wat ik op dag twee van mijn weekend deed kan je lezen op deze blogpost:
Lopers allen daarheen voor een stukje over een loopwedstrijd van 72 kilometer, 1000 hoogtemeters op en ook weer af. 
Wadi Bih, the run of a lifetime!

2 opmerkingen:

  1. Oh my, Elke! Die wedstrijd... Al mijn respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige locatie voor familiekiekjes, zeker. Al zie ik ineens een extra familielid? ;)

    BeantwoordenVerwijderen