woensdag 24 oktober 2012

Candy Shop Bubble

Rara wat heeft Jade aan ... ?


Een Candy Shop bubble kleedje!


Op dit moment absoluut mijn favoriete kleed. Het kan super snel in elkaar worden gestoken en toch ziet het er niet al te ‘gewoontjes’ uit. Ik betwijfel wel of ik dit kleed even graag zal zien als ik het moet strijken.


Het patroon heb ik zelf getekend, op basis van de patronen van deze kleedjes. De basis van het patroon is dus een A-lijn kleed. Het bovenpand werd naar de taille toe 1 cm breder gemaakt. Dus ook het rokdeel werd ter hoogte van de taille 1 cm breder gemaakt evenals onderaan het rokdeel. In het rokdeel geldt dit echter enkel voor  de voering. De buitenstof werd ter hoogte van de taille immers 6 cm breder gemaakt en ter hoogte van de onderrand van het rokdeel werd er 11 cm extra breedte voorzien voor de buitenstof. Ook is de buitenstof 1.5 cm langer dan de voering, zodat de voering onderaan niet zichtbaar is zolang men niet in kikkerperspectief kijkt.



Eerst werd het rokgedeelte in elkaar gestoken, dus de voering bevestigd aan de buitenstof. Vervolgens werd het bovenstuk aan elkaar genaaid, hierbij hebben we ervoor gezorgd dat de tekening mooi doorloopt aan beide zijden van de blinde rits.


Eens zowel rokgedeelte en topje klaar waren, werden beide delen simpelweg aan elkaar bevestigd.
Ik beloof in november werk te maken van enkele tutorials, alvast voor dit kleedje evenals voor het maken van de MacLaren liner, hou de blog dus in de gaten.

De Michael Miller stof werd aangekocht bij Vermiljoenshop.

6 opmerkingen:

  1. Wauw! Da's gewoon dé perfecte doorloper! En super modelletje van dat jurkje, echt meisjemeisje. Mooi! (Valt het op dat ik onder de indruk ben?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gewoon! Spijtig dat ik geen dochtertjes heb :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net je blog ontdekt...beetje gelezen al...wat een indrukwekkend leven! Ik ga je volgen.
    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw en de tekening loopt door! Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben heel benieuwd naar de tutorial want met zo'n kleedje kan ik mijn dochters zeker blij maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou graag zo een kleedje bestellen , waar en hoe kan ik dit doen ?
    Claudine

    BeantwoordenVerwijderen